Moki-Island

Hersenpauzes voor meer geluk leren aan kinderen, maar ook aan volwassenen. Door middel van aandachtsoefeningen, beweging, creativiteit, en tips op het gebied van voeding ontdek je jouw eigen invloed op geluk.

Wens van Moki-Island? 

Een gezond en gelukkig leven voor ieder mens. In een tijd vol prikkels, sociale media, elektronische apparaten, enige disconnectie tussen elkaar, en stress door bijvoorbeeld tijds-, of prestatiedruk is dit soms nog niet zo gemakkelijk. Moki-Island geloofd dat het anders kan! Op scholen wordt er veel aandacht besteed aan reguliere vakken, kennisoverdracht en het behalen van doelen, maar is het niet minstens zo belangrijk om te leren hoe je gelukkig kunt zijn? Hoe mooi zou het zijn als we dit als kind al zouden leren? Maar ook als jij het jezelf nu gunt om je te richten op een gezonde en vitale leefstijl op het gebied van body en mind.

 

Hoe? 

Heel praktisch en eenvoudig, door de handvatten te leren die je nodig hebt om jezelf het plezierige effect van hersenpauzes te leren.

Handvat 1:

Middels een simpele uitleg leer je wat hersendelen doen en deze kennis te gebruiken om je te helpen leren, jezelf te leren begrijpen, maar ook jezelf in relatie tot het leren te begrijpen. Hoe hersenen op een manier werken die echt de gelegenheid geeft om te onthouden, te ontspannen.

Handvat 2: 

Middels verschillende aandachts-, en ademhalingsoefeningen leer je om te ontspannen, meer aandachtig te kunnen zijn. Je ontdekt waardoor jij ontspant. Ook leer je ontspanning te gaan zien, en voelen, als een eigen geluksmomentje voor jezelf.

Handvat 3: 

Middels beweging (wandelen, muziek, of dans) en creativiteit (tekenen, schilderen, of schrijven) naar keuze, leer je op een leuke manier te relaxen, relaxt te worden, en relaxt te kunnen blijven. Het helpt de eigen energie bij jezelf te houden, en je beter te kunnen focussen.

Het effect van dankbaarheid, wat is geluk eigenlijk, belang van beweging, voeding en de hersenen, hormonen, de geneeskracht van essentiële oliën,  de kracht van positief denken, hoe gedachten komen en weer gaan en de eigen invloed hierop zijn thema’s die mij bezighouden en waar ik graag over lees, praat en deel.

Effecten van de hersenpauzes die je jezelf leert geven

  • Hoger concentratievermogen.
  • Minder (pieker) gedachten, meer een vrij gevoel.
  • Minder stress, meer ontspanning.
  • Beter kunnen slapen.
  • Grotere creativiteit.
  • Hogere weerstand.
  • Meer zelfvertrouwen.
  • Verkleining van het ego, een grotere verbinding met jezelf en anderen.
  • Beter omgaan met conflicten
  • Flexibeler omgaan met verandering
  • Meer overzicht
  • Beter herkennen en bewaken van grenzen
  • Betere zelfzorg
  • Meer positieve gedachten.
  • Verstorende emoties nemen af, gevoel van geluk neemt toe.

Onderzoek laat zien, dat door oefening het algehele welzijn groeit.

(Hersenwetenschappers hebben ontdekt dat bij regelmatig oefenen kinderen, of volwassenen: – Helderder (minder complex) denken – reflecteren op eigen gedrag – hun emoties beter reguleren – hun stress verminderen – betere beslissingen nemen. Er wordt nog steeds veel onderzoek naar gedaan, maar de bewijzen zijn overtuigend.)

 

Visie  

Kinderen: 

Vaardigheden leren aan kinderen die niet alleen nodig zijn om goed te kunnen functioneren in de maatschappij, zoals lezen, schrijven en rekenen. Hen een holistische ontwikkeling meegeven, zodat zij keuzes leren maken: niet op basis van puur alleen het verstand maar op basis van hun gevoel ♥ Speels en luchtig, fun.

Visie

Volwassenen:

Handvatten, tips en inzichten richting een gezonde en vitale leefstijl op het gebied van body en mind. Door middel van aandachtsoefeningen, beweging, en tips op het gebied van voeding ontdek je jouw eigen invloed op geluk. Je leert wat jij nodig hebt voor grip op je eigen fysieke en mentale gezondheid. En het is zo leuk om mee bezig te gaan.

 

Voor wie?

Voor wie maar wilt, in de leeftijd vanaf 9 jaar, ook tieners, (jong) volwassenen of als kersverse ouder. Gewoontes veranderen lukt niet van de ene op de andere dag. Daarvoor heeft je brein herhaling nodig. Ikzelf vind het heerlijk om iedere dag bezig te zijn met gezondheid, en mij in te zetten voor een fit lichaam en een gezonde geest. Ik lees, schrijf en praat hier dan ook het liefst de hele dag over ♥ Je mag mij altijd een bericht met je vragen sturen, ik zal ze graag beantwoorden.

Waar?

Online via zoom gesprekjes, thuis of op school. Of afhankelijk van het weer in combinatie met een wandeling. Wat goed voelt. Voor scholen in groepsverband op school. Voor bedrijven in groepsverband op lokatie.

 

Extra beweging

Een wandeling is voor het lijf dat in beweging komt een work-out maar ook voor het brein dat in beweging komt is het een goede work-out. Door de ruimte die in het hoofd ontstaat helpt wandelen je om in contact te komen met je gevoel. Nergens gaat dat beter dan in de natuur. Tijdens het wandelen doen we verschillende aandachtsoefeningen en genieten we van de natuur. Uiteraard houden we 1,5 m afstand en voor wie dit lekker vindt sluiten we af met een gezonde smoothie. Loop je anders een keertje mee? De eerste wandeling is gratis. Voor wie? Voor wie maar wilt, ook kinderen in de leeftijd vanaf 9 jaar, tieners, (jong) volwassenen, kers verse ouders. Groepswandelingen, individuele losse wandelingen, of het aangaan van een 8weekse wandel challenge kunnen ook worden ingepland.

Hoe kan ik je helpen?

Loop je ergens tegenaan? En je denkt dat ik je hierbij kan helpen? Wil je een keer meelopen? Of heb je een andere vraag? Ontdek het door een bericht te sturen naar: info@yvettevanmook.nl voor het maken van een vrijblijvend en gratis intakegesprek van 15 minuutjes kort. Je vragen beantwoord ik graag.

♥ – Yvette van Mook – Moki Island